Publicații

Publicații

septembrie 7, 2020 Analize, publicatii 0 Comments

Considerații și recomandări privind selecția directorilor

Analiza face o scurtă trecere în revistă a modului în care au fost selectați directorii de școli în istoria recentă a României. Aceasta se finalizează cu o serie de recomandări de politici publice care urmăresc îmbunătățirea managementului școlar. Această analiză a fost elaborate în cadrul proiectului ”Dezbateri despre Educație”. CITIȚI ANALIZA AICI

Read more
octombrie 29, 2017 Analize, publicatii, ultimele-noutati

Analiză: Finanțarea învățământului preuniversitar

Finanțarea învățământului preuniversitar – analiză realizată în cadrul proiectului Dialoguri pentru Educație (2017) Analiza a fost elaborată în cadrul proiectului “Dialoguri despre Educație: monitorizarea instituțiilor publice din educație, implicarea cetățenilor în luarea deciziilor” la invitația Centrului pentru Politici Educaționale (CPE). Documentul cuprinde o trecere în revistă a principalelor tipuri de finanțare de care beneficiază unitățile de învățământ preuniversitar de masă, o analiză a modului în care au fost alocați și cheltuiți banii pentru funcționarea acestora, o scurtă introducere a problemelor și provocărilor cu care se

Read more
august 23, 2017 Analize, ultimele-noutati

„Ce știe? Ce poate? Ce valori are profesorul de mâine?”

„Ce știe? Ce poate? Ce valori are profesorul de mâine?”, au întrebat Federația „Coaliția pentru Educație” și Centrul pentru Politici Educaționale, în cadrul celei de-a doua dezbateri „Dialoguri despre educație”, organizată în 28 iunie 2017 la București, iar cele mai multe răspunsuri au fost: empatie, adaptabilitate, creativitate și integritate. Evenimentul a fost un exercițiu de consultare care și-a propus să atragă atenția asupra nevoii formulării unui profil de competențe pentru profesorii din România. În pregătirea dezbaterii 67 de profesori și persoane interesate de tematică au

Read more
iulie 13, 2017 Analize

Modificările aduse OUG-ului 96/2016 în domeniul educației: câteva explicații

Cele două camere ale Parlamentului României au adoptat și au trimis spre promulgare de către Președintele României o lege ce aprobă OUG 96/2016 și aduce modificări majore legislației din domeniul educației. În contextul acestei adoptări și al discuției din spațiul public din jurul prevederilor (la care ne vom referi în continuare ca fiind ”legea analizată”), Centrul pentru Politici Educaționale (CPEdu) dorește să aducă o serie de clarificări privind potențialul impact pe care îl are implementarea acestei legi dar și privind riscurile asociate unora dintre modificările

Read more
mai 13, 2016 Analize, noutăți

Standardele și recomandările europene privind asigurarea calității în învățământul superior (ESG 2015)

Standardele și recomandările europene privind asigurarea calității în învățământul superior (ESG 2015) – promotori ai schimbărilor din Spațiul European al Învățământului Superior (SEIS) Centrul pentru Politici Educaționale (CPEdu) a participat în perioada 09-10 mai 2016, la seminarul organizat în cadrul EQUIP – ”Enhancing Quality through Innovative Policy & Practice”. Acesta a fost organizat la Viena de către partenerii din proiectul EQUIP: ENQA, EURASHE, EUA, ESU, Education International, EQAR, the University of Oslo (UiO), The Portuguese Polytechnics Coordinating Council (CCSIP). Context În 2015 a fost adoptat

Read more

Audiere publică: Masterat didactic sau modul psihopedagogic (I + II)?

1. Masterat didactic sau modul psihopedagogic (I + II): ce tip de formare inițială va crește calitatea în sistemul de învățământ din România? Schimbările produse în societate în ultimele decenii au avut impact și asupra mediului educațional – printre ele se pot menționa: fluctuațiile demografice, avansarea tehnologică și introducerea și utilizarea tehnologiei în educație, scăderea finanțării publice a educației, masificarea educației și deschiderea către grupuri tot mai diverse de elevi și studenți, fiecare cu nevoi multiple și diverse. În acest context, rolul tradițional al cadrului

Read more

SCRISOARE DESCHISĂ a Coaliției pentru Universități Curate pentru eradicarea plagiatului în universitățile din România

Plagiatul a devenit o plagă a mediului universitar românesc din cauza lipsei unor reglementări clare de prevenire și de pedepsire. Legea Educației Naționale a fost mutilată în ultimii ani prin ordonanțe de urgență și alte acte normative, care au relaxat condițiile necesare conducerii doctoratelor și, implicit, au promovat impostura. Acuzațiile de plagiat s-au axat pe persoane publice cunoscute, de la premierul Victor Ponta la vicepremierul Gabriel Oprea sau ministrul Petre Tobă. Chiar dacă presa a semnalat plagiatele politicienilor, nu trebuie să ne limităm doar la

Read more

Studiu CPEdu: Internaționalizarea universităților din România prin programele Uniunii Europene ; Studiu de impact

Agenția Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP), cu sprijinul Centrului pentru Politici Educaționale (CPEdu), a publicat studiul de impact cu tema „Internaționalizarea universităților din România prin programele Uniunii Europene pentru educație și formare“. Studiul analizează modul în care programele LLP (Lifelong Learning Programme – LLP) ale Uniunii Europene au contribuit la procesul de internaționalizare a învățământului superior din România. Studiul s-a bazat atât pe date statistice colectate de către ANPCDEFP sau alte instituții naționale, cât și pe aplicarea unui chestionar

Read more

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.