Învățământ primar și preuniversitar

Învățământ primar și preuniversitar

Publicația ”Education at a glance” a OECD reprezintă o sursă bună pentru informații despre starea educației din întreaga lume. Aceasta conține date privind structura, finanțarea și performanța sistemelor de învățământ din țările OECD și o serie de alte state partenere.

Romania continuă să aibă cei mai săraci copii din Uniunea Europeana, iar jumatate dintre aceştia locuiesc în mediul rural. De asemenea, în mediul rural, există un grup în creştere de copii foarte vulnerabili – provenind din familii sărace, cu un singur tip de venit, adesea doar alocația copiilor sau un venit social – care se confruntă cu vulnerabilități multiple. Pentru ei munca și nu joaca sau educația este preocuparea cotidiană, mergând la culcare flămânzi și simțindu-se marginalizați în comunitate și chiar în familia lor. Acești copii ar trebui să facă obiectul unor intervenții inter-sectoriale urgente pentru a ameliora starea lor de nutriție și accesul la servicii de sănătate, educație și protecție în comunitate și familie. Aceasta este una dintre cele mai puternice recomandări ce reies din studiul “Bunăstarea Copilului în Mediul Rural”, lansat de fundaţia World Vision Romania.


 

Ministerul Educației Naționale (MEN) și UNICEF au lansat studiul “Costurile Investiției Insuficiente în Educație în România”, o analiză a impactului pe care îl are alocarea de fonduri insuficiente pentru sistemului național de educație asupra nivelului de educație al populației din România și asupra economiei naționale. Studiul se bazează pe o metodologie utilizată în cercetări internaționale și pe date furnizate de instituții românești, fiind parte a asistenței tehnice oferite de UNICEF Guvernului României.

Potrivit celor mai recente estimări ale Eurostat (2012), România alocă doar 4,1% din Produsul Intern Brut (PIB) pentru educație, spre deosebire de 5,4% media din Uniunea Europeană (UE). Mai mult decât atât, PIB-ul / cap de locuitor din România este unul dintre cele mai scăzute din UE. Fondurile insuficiente în acest domeniu pot duce adesea la o participare scăzută la procesul educațional. Copiii și tinerii care provin din familii sărace, romii, persoanele care trăiesc în mediul rural și copiii cu cerințe educaționale speciale sunt grupurile cele mai vulnerabile.

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.