Classic Blog

septembrie 7, 2020 Analize, publicatii 0 Comments

Considerații și recomandări privind selecția directorilor

Analiza face o scurtă trecere în revistă a modului în care au fost selectați directorii de școli în istoria recentă a României. Aceasta se finalizează cu o serie de recomandări de politici publice care urmăresc îmbunătățirea managementului școlar. Această analiză a fost elaborate în cadrul proiectului ”Dezbateri despre Educație”. CITIȚI ANALIZA AICI

Read more
decembrie 10, 2019 info-cpedu, ultimele-noutati 0 Comments

Educația doctorală în România

Ministerul Educaţiei a publicat lista cu toate şcolile doctorale din ţară şi cu profesorii coordonatori, transparentizând situația studiilor doctorale. Aflăm astfel că instituțiile de învățământ superior din România organizează în total 180 de școli doctorale, coordonate de 4007 conducători de doctorat în 67 de domenii de studiu și cercetare, existând discrepanțe seminificative între universități și centre universitare. Astfel, în cadrul Universității ”Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca sunt deschise 24 de școli doctorale, în timp ce 29 de universități publice din țară au afiliată doar o școală doctorală,

Read more
octombrie 29, 2017 Analize, publicatii, ultimele-noutati

Analiză: Finanțarea învățământului preuniversitar

Finanțarea învățământului preuniversitar – analiză realizată în cadrul proiectului Dialoguri pentru Educație (2017) Analiza a fost elaborată în cadrul proiectului “Dialoguri despre Educație: monitorizarea instituțiilor publice din educație, implicarea cetățenilor în luarea deciziilor” la invitația Centrului pentru Politici Educaționale (CPE). Documentul cuprinde o trecere în revistă a principalelor tipuri de finanțare de care beneficiază unitățile de învățământ preuniversitar de masă, o analiză a modului în care au fost alocați și cheltuiți banii pentru funcționarea acestora, o scurtă introducere a problemelor și provocărilor cu care se

Read more
august 23, 2017 Analize, ultimele-noutati

„Ce știe? Ce poate? Ce valori are profesorul de mâine?”

„Ce știe? Ce poate? Ce valori are profesorul de mâine?”, au întrebat Federația „Coaliția pentru Educație” și Centrul pentru Politici Educaționale, în cadrul celei de-a doua dezbateri „Dialoguri despre educație”, organizată în 28 iunie 2017 la București, iar cele mai multe răspunsuri au fost: empatie, adaptabilitate, creativitate și integritate. Evenimentul a fost un exercițiu de consultare care și-a propus să atragă atenția asupra nevoii formulării unui profil de competențe pentru profesorii din România. În pregătirea dezbaterii 67 de profesori și persoane interesate de tematică au

Read more

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.