Analize și articole

[SlideDeck2 id=1610]

    • CPEDU PUG 96

      Modificările aduse OUG-ului 96/2016 în domeniul educației: câteva explicații

      Cele două camere ale Parlamentului României au adoptat și au trimis spre promulgare de către Președintele României o lege ce aprobă OUG 96/2016 și aduce modificări majore legislației din domeniul educației. În contextul acestei adoptări și al discuției din spațiul public din jurul prevederilor (la care ne vom referi în continuare ca fiind ”legea analizată”), Centrul pentru Politici Educaționale (CPEdu) dorește să aducă o serie de clarificări privind potențialul impact pe care îl are implementarea acestei legi dar și privind riscurile asociate unora dintre modificările legii propuse spre promulgare.

      Read More »
    • 241663_5533

      Standardele și recomandările europene privind asigurarea calității în învățământul superior (ESG 2015)

      Standardele și recomandările europene privind asigurarea calității în învățământul superior (ESG 2015) – promotori ai schimbărilor din Spațiul European al Învățământului Superior (SEIS)

      Centrul pentru Politici Educaționale (CPEdu) a participat în perioada 09-10 mai 2016, la seminarul organizat în cadrul EQUIP – ”Enhancing Quality through Innovative Policy & Practice”. Acesta a fost organizat la Viena de către partenerii din proiectul EQUIP: ENQA, EURASHE, EUA, ESU, Education International, EQAR, the University of Oslo (UiO), The Portuguese Polytechnics Coordinating Council (CCSIP).

      Read More »
    • 1275249_86778210

      Audiere publică: Masterat didactic sau modul psihopedagogic (I + II)?

      1. Masterat didactic sau modul psihopedagogic (I + II): ce tip de formare inițială va crește calitatea în sistemul de învățământ din România?

      Schimbările produse în societate în ultimele decenii au avut impact și asupra mediului educațional – printre ele se pot menționa: fluctuațiile demografice, avansarea tehnologică și introducerea și utilizarea tehnologiei în educație, scăderea finanțării publice a educației, masificarea educației și deschiderea către grupuri tot mai diverse de elevi și studenți, fiecare cu nevoi multiple și diverse.

      Read More »
    • SCRISOARE DESCHISĂ a Coaliției pentru Universități Curate pentru eradicarea plagiatului în universitățile din România

      Plagiatul a devenit o plagă a mediului universitar românesc din cauza lipsei unor reglementări clare de prevenire și de pedepsire. Legea Educației Naționale a fost mutilată în ultimii ani prin ordonanțe de urgență și alte acte normative, care au relaxat condițiile necesare conducerii doctoratelor și, implicit, au promovat impostura. Acuzațiile de plagiat s-au axat pe persoane publice cunoscute, de la premierul Victor Ponta la vicepremierul Gabriel Oprea sau ministrul Petre Tobă. Chiar dacă presa a semnalat plagiatele politicienilor, nu trebuie să ne limităm doar la aceste cazuri în evaluarea plagiatului în universitățile românești.

      Read More »
    • poza site

      Internaționalizarea universităților din România prin programele Uniunii Europene – Studiu de impact

      Agenția Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP), cu sprijinul Centrului pentru Politici Educaționale (CPEdu), a publicat studiul de impact cu tema „Internaționalizarea universităților din România prin programele Uniunii Europene pentru educație și formare“.

      Read More »
Centrul pentru Politici Educationale

Centrul pentru Politici Educationale